Jaką formę POS-ów wybrać? Konsumenci z każdej strony bombardowani są materiałami promocyjnymi, oddziałującymi na ich bodźce. Z powodu nadmiaru komunikatów reklamowych, stają się na nie obojętni, dlatego Twój POS musi być na tyle wyjątkowy, aby klient się przy nim zatrzymał i uległ chęci zakupu produktu. Zatem co wybrać? stand naladowy, podłogowy, czy może krawat?
Poniżej przedstawiamy kilka rozwiązań.
Stojaki naladowe
Wolnostojące elementy reklamowe, umieszczane najczęściej w strefie przy kasie. Nośniki te prezentują zwykle mniejsze produkty, takie jak kosmetyki, wyroby tytoniowe, czy produkty spożywcze. Znajdują zastosowanie zarówno w pojedynczych akcjach promocyjnych, jak i w prezentacji konkretnego produktu lub ich serii. Displey-e naladowe mogą być wykonane z tworzyw sztucznych (plexi, pcv itp.), także materiałów naturalnych tj. sklejka, czy drewno.
Standy podłogowe
Mogą być to zarówno lady, szafy np. na kosmetyki, ale także większe ekspozytory przeznaczone np. na produkty RTV, AGD. Stawiane najczęściej w większych przestrzeniach sklepowych. W atrakcyjny sposób prezentujące produkty danej marki. Wykonane najczęściej z płyty meblowej lub sklejki i tworzyw sztucznych, często z dodatkowym oświetleniem LED.
Krawaty
Niewielkie POS-y, umieszczane najczęściej na regałach w dużych marketach, lub w strefie przykasowej. Są one niedrogim rozwiązaniem w stosunku do standów naladowych czy podłogowych, jednak dzięki ciekawej formie, równie dobrze prezentują produkt. Przeznaczone głównie dla produktów, po które klienci sięgają pod wpływem szybkiego impulsu np. stojąc w kolejce do kasy.