/
/
Czym są materiały POS?

Czym są materiały POS?

Materiały POS są niezwykle przydatne w wielu obiektach handlowych. Warto dowiedzieć się, czym są materiały POS, jakie są ich główne rodzaje, a także zapoznać się z największymi korzyściami używania ich w praktyce. Można wyróżnić kilka kryteriów podziału materiałów pos np. różnego rodzaju standy, materiały przeznaczone na ladę, wiszące materiały.

Materiały pos, ekspozytory sklepowe mają na celu zaprezentować potencjalnym klientom w specjalnie eksponowanych miejscach produkt, warty zakupu. Odpowiednia ekspozycja produktów sprzyjają zwiększaniu sprzedaży produktów wśród klienta detalicznego.

Co to są materiały POS? Rodzaje materiałów POS


Materiały POS (ang. Point of Sale) to jedna z form reklamy, która realizowana jest z wykorzystaniem nośników typu BTL (ang. Below The Line). Znajdują się one poza środkami masowego przekazu. Materiały POS inaczej nazywane mogą być również POSM lub POP. POS to różnego rodzaju materiały, które można znaleźć w miejscu robienia zakupów przez klienta lub korzystania przez niego z usług. Materiały POS mają dość duży wpływ na decyzje zakupowe klientów, które bardzo często podejmowane są pod wpływem impulsu.


Materiały POS twarde


Wśród różnych rodzajów materiałów POS można wyszczególnić produkty twarde, które są wyprodukowane na przykład z metalu, drewna lub tworzyw sztucznych (przezroczystego tworzywa sztucznego). Są to przede wszystkim różnego rodzaju meble reklamowe, takie jak standy oraz regały i półki. W ramach twardych materiałów funkcjonują także takie elementy wyposażenia jak kasetony, bilonowice, kosze, dyspensery i wiele innych.


Miękkie materiały POS


Kolejnym rodzajem materiałów POS są wyroby miękkie, które znacząco różnią się od materiałów twardych. Przede wszystkim są od nich mniej trwałe i wytrzymałe. Najczęściej powstają z takich tworzyw jak papier, tektura oraz karton. Wśród nich można wyszczególnić wszelkiego rodzaju ulotki, plakaty, broszury i inne podobne materiały.


Materiały POS na ladę


Materiały POS można również podzielić ze względu na przeznaczenie. Dokonany podział uwzględnia miejsce używania konkretnych materiałów w przestrzeni handlowej. Mogą one znajdować się na przykład na ladach sklepowych. Wśród głównych materiałów przeznaczonych na ladę można wyszczególnić dyspensery, czyli stojaki na ulotki i inne materiały o charakterze reklamowym. Kolejnym rodzajem materiałów POS na ladę są standy, czyli stojaki. Przydatne są również bilonownice, czyli specjalne podkładki, na które jest wydawana klientom reszta.


Materiały POS na sufit


Podział materiałów POS ze względu na przeznaczenie obejmuje także produkty na sufit. Sufit jest doskonałym miejscem na umieszczenie różnego rodzaju materiałów reklamowych. Najczęściej są to hangery, czyli wiszące plakaty lub plansze z reklamami produktów. Wśród materiałów POS na sufit można także wymienić flagietki, czyli małych rozmiarów flagi, które z powodzeniem mogą być umieszczane na suficie. Można ich używać zarówno wewnątrz obiektów handlowych, jak i na zewnątrz.


Materiały POS na półki


Przeznaczenie materiałów POS uwzględnia również ustawianie ich na sklepowych półkach. Ten typ materiałów POS cieszy się dość dużą popularnością, ponieważ jest łatwo zauważalny przez klienta. W tej grupie materiałów można wyszczególnić między innymi wystające i ruchome wobblery, a także shelf stopery, czyli materiały umieszczane na półkach obok towaru, które są dość dobrze widoczne z daleka. Materiały POS na półki to również linery, czyli listy umieszczane na półkach, a także toppery, czyli nośniki reklamy mające zachęcać klientów do zapoznania się z produktami znajdującymi się na danej półce.


Materiały POS na podłogę


Materiały POS na podłogę to kolejna grupa produktów w ramach podziału ze względu na przeznaczenie. Materiałów przeznaczonych na podłogę jest sporo, ponieważ są one doskonale widoczne. Wśród nich można wymienić przede wszystkim displaye i potykacze, czyli meble reklamowe, które bardzo dobrze eksponują produkty. W ramach tej grupy funkcjonują także materiały reklamowe w formie roll-upów oraz kosze zasypowe, na których umieszczone są nadruki reklamowe.


Materiały reklamowe POSM


Istnieją również materiały reklamowe POS w kategorii ogólnej. Są to materiały, które nie są na stałe umieszczone w przestrzeni, a wśród nich można wyróżnić wszelkiego rodzaju materiały miękkie. Są to plakaty, ulotki, a także katalogi, które pełnią zarówno funkcje marketingowe, jak i informacyjne. Materiały reklamowe POSM to także naklejki na meble reklamowe oraz tombstony. Popularne są także podświetlane reklamy, czyli lightboxy.


Zalety materiałów POS


Korzystanie z materiałów reklamowych POS ma szereg zalet. Wśród nich można przede wszystkim wymienić mnogość rozwiązań, dzięki czemu bez problemów można je dopasować do własnych potrzeb oraz specyfiki sklepu. Dzięki materiałom POS można w skuteczny sposób zachęcić klientów do zakupów, co będzie się przekładało na zwiększenie sprzedaży. Materiały POS doskonale sprawdzają się w obiektach handlowych o różnej wielkości oraz specyfice, zarówno małych obiektach handlowych, jak i sklepach wielkopowierzchniowych. Używanie materiałów POS w pozytywny sposób wpływa także na zwiększenie rozpoznawalności marki.


Wady materiałów POS


Materiały POS mają również pewne wady, które warto uwzględnić podczas korzystania z nich. Niektóre rodzaje materiałów mogą mieć małą wytrzymałość, a więc będą się dość szybko zużywać. Jeśli będzie ich w przestrzeni sklepu zbyt dużo to mogą powodować odwrotne efekty, czyli zniechęcać klientów do zakupów.

Producent materiałów pos wykorzystującej kolejne zdobycze technologii tworzy z odpornych materiałów, tworzywa sztucznego ekspozytory sklepowe, materiały reklamowe innego typu, których głównym przeznaczeniem w miejscu dokonywania zakupu danego towaru jest wyeksponowanie go, aby przyciągnąć potencjalnego klienta detalicznego.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Social Media

Popularne Artykuły

Kategorie

Pozostałe artykuły

Jak działamy?

Oferujemy kompleksową pomoc w tworzeniu materiałów POSM dla Twojej marki.